Škoda 450 logo

Škoda 450

technická data

Výrobce Automobilové závody, n.p., Mladá Boleslav- závod Kvasiny
Druh vozidla osobní automobil
Vyrobeno kusů 1010 (v letech 1957 - 1959)
Rozměry
Rozchod vpředu / vzadu 1 210 / 1 250 mm
Rozvor 2 400 mm
Světlá výška 175 mm
Největší délka vozu 4 065 mm
Největší šířka vozu 1 600 mm
Největší výška zatíženého vozu 1 380 mm
Hmotnosti
Vlastní hmotnost 900 kg
Pohotovostní hmotnost 930 kg
Celková hmotnost plně zatíženého vozu 1 230 kg
Dovolené tlaky náprav
Přední 560 kp
Zadní 670 kp
Nosnost 300 kg
Jízdní vlastnosti
Největší rychlost na rovině 130 km/h
Největší rychlost
I. rychlostním stupni 30 km/h
II. rychlostním stupni 52 km/h
III. rychlostním stupni 82 km/h
IV. rychlostním stupni 130 km/h
Přípustné rychlosti při zajíždění nebo po generální opravě rychlostní stupeň - max. rychlost (km/h)
do 700 km I - 15, II - 25, III - 35, IV - 60
od 700 do 1 500 km I - 20, II - 32, III - 45, IV - 80
od 1 500 do 3 000 km I - 25, II - 40, III - 60, IV - 100
Stoupavost plně obsazeného vozu (normální převod)
I. rychlostním stupni 38% (25 km/h)
II. rychlostním stupni 19% (40 km/h)
III. rychlostním stupni 11% (45 km/h)
IV. rychlostním stupni 5% (60 km/h)
Základní spotřeba paliva 9,0 l/100 km
Spotřeba oleje max. 0,1 l/100 km
Motor
Druh čtyřdobý benzínový karburační, s visutými ventily v hlavě válců (OHV)
Počet válců 4
Uspořádání válců v řadě
Chlazení kapalinové, čerpadlem, regulace teploty kapaliny termostatem a clonou chladiče
Zdvihový objem 1 089 ccm
Vrtání 68 mm
Zdvih 75 mm
Kompresní poměr 8,4
Výkon motoru na brzdě (SAE) 50 k (36,8 kW) při 5 500 1/min
Měrný objemový výkon (výkon motoru na 1 litr objemu) 45,9 k/l
Max. točivý moment 7,6 kp.m (74,5 N.m) při 3 500 1/min
Druh klikových ložisek ocelové pánve vylité kompozicí
Karburátor 2x spádový JIKOV 2x32 SOPb
Suchá hmotnost motoru cca 108 kg
Časování ventilů
Při ventilové vůli 0,4 mm na náběhové křivce vačky
Sací otevírá 9° před horní úvratí
Sací zavírá 51° po dolní úvrati
Výfukový otevírá 44° před dolní úvratí
Výfukový zavírá 16° po horní úvrati
Provozní vůle ventilů
Do 3 000 km sací 0,15 mm, výfukový 0,20 mm
Po 3 000 km sací 0,10 mm, výfukový 0,15 mm (0,20 mm pro benzín Speciál)
Mazání motoru
Typ tlakové, oběžné, zubovým čerpadlem
Tlak oleje (při zahřátém motoru) 3 - 3,5 kp/cm 2 při 3 200 1/min
Spojka
Druh suchá, třecí, jednokotoučová
Ovládání přímým vypínáním, mechanickým převodem
Převodovka
Druh s čelními ozubenými koly se šikmým ozubením
Počet rychlostí 4 vpřed a zpětný chod
Synchronizace blokovaná, II. -IV. rychlostní stupeň
Suchá hmotnost převodovky cca 18,6 kg
Řazení pákou na sloupku řízení
Převodové poměry
I. rychlostní stupeň 1 : 4,27
II. rychlostní stupeň 1 : 2,46
III. rychlostní stupeň 1 : 1,59
IV. rychlostní stupeň 1 : 1,00
Zpětný chod 1 : 5,61
Zadní náprava
Druh s kyvadlovými polonápravami, upevněná na přírubu páteřové trouby rámu
Stálý převod v rozvodovce kuželové soukolí s ozubením GLEASON
Převodový poměr 1:4,78
Diferenciál kuželový
Pérování listové - příčným listovým perem,půleliptickým, s teleskopickými tlumiči pérování
Suchá hmotnost zadní nápravy cca 95 kg
Přední náprava
Druh s lichoběžníkovými polonápravami, jejichž ramena tvoří dole příčné listové půleliptické pero; nahoře závěsná ramena, která jsou zároveň pákami tlumičů pérování
Pérování listové - příčným listovým perem, půleliptickým, s kapalinovými pákovými tlumiči pérování
Hmotnost nápravy bez disků a pneu cca 55 kg
Geometrie nápravy (při nezatíženém voze)
Postavení předních kol rozbíhavost 2 + 1 mm
Odklon kola 1°30' ± 30'
Vzájemný rozdíl v odklonu obou kol 0°30'
Příklon rejdových čepů
Záklon rejdových čepů 3°50'
Řízení
Druh maticové - šroubem a maticí
Stoupání šroubu řízení 15 mm
Průměr volantu 420 mm
Velikost rejdu vpravo 30°
Velikost rejdu vlevo 27°
Počet otáček volantu při celkovém rejdu 3,5
Nejmenší průměr otáčení 10,6 m
Oráfování
Počet kol 4+1
Ráfek kol 3,50 D x 15, do r. 1958 paprskový, od r. 1958 diskový
Pneumatika 5,50 - 15
Huštění (při plně zatíženém voze)
Přední kola 1,4 kp/cm 2
Zadní kola 1,7 kp/cm 2
Brzdy
Nožní kapalinová s vnitřními čelistmi, na čtyři kola
Ruční mechanická s vnitřními čelistmi, s lany na zadní kola, ovládaná pákou pod přístrojovou deskou, do r. 1958 lano vedené trubkou, od r. 1958 přes kladku
Brzdová kapalina "Syntol 1" - červená
Brzdové obložení
Šířka obložení 35 mm
Max. tloušťka obložení 4 mm
Činná plocha brzdového obložení 626 cm 2
Délka pásu delšího obložení 240 mm
Délka pásu kratšího obložení 182 mm
Palivová nádrž
Umístění zavěšena v zadní části vozu, v prostoru pravého blatníku
Objem nádrže 30 litrů
Doprava paliva membránovým podávacím (palivovým) čerpadlem
Čištění paliva v přívodu do karburátoru (síto v palivové nádrži a v palivovém čerpadle)
Mazání podvozku
Druh samostatné, tlakovými maznicemi
Elektrická instalace
Napětí jmenovité 12 V
Napětí provozní 14 V
Zapalování bateriové
Zapalovací cívka 12 V, PAL-Magneton 02-9215.01
Regulační relé 12 V, 200 W, PAL-Magneton 02-9403.52
Rozdělovač PAL-Magneton, s odstředivou regulací
Pořadí zapalování 1-3-4-2
Zapalovací svíčky PAL 14/225 (dnes N15Y nebo N17Y)
Spouštěč 12 V, 0,8k, PAL
Dynamo 12 V, 200 W, PAL-Magneton 02-9044.00
Akumulátor 40 Ah / 20 h vybíjení
Karoserie
Druh celokovová, podvozková, dvoudveřová, s lehkou plátěnou skládací střechou, pontonového tvaru - ROADSTER
Místo na sedadlech (obsaditelnost) 2 osoby + 2 místa nouzová
Prostor pro zavazadla cca 320 l
Topení teplovodní
Celkové množství provozních hmot
Motor 3,50 l oleje
Převodovka 0,70 l oleje
Rozvodovka 1,50 l oleje
Převodka řízení 0,16 l oleje
Brzdový systém 0,60 l brzdové kapaliny
Tlumič přední / zadní 0,35 / 0,17 l tlumičové kapaliny
Palivová nádrž 30 l benzínu
Chladicí systém 6 l měkké vody nebo nízkotuhnoucí kapaliny

Copyright © Zimage - Pavel Zima 2005. Všechna práva vyhrazena. All rights reserved. Data poskytl Ťunťa.